CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS


Tolong sign ye ble da melawat...:)

Teman setiaku

Jom kita sama membantu...:)

Jom kita sama membantu...:)
SESIAPA YANG BERMINAT SILA HUBUNGI : Ust Syed Sharim - 019-5121274 AKAUN PERSATUAN KEBAJIKAN AL-FURQAN BANK MUAMALAT - 0803-0002083-71-7 (atas nama Persatuan Kebajikan Al-Furqan)

kenderaan impianku yg kedua

kenderaan impianku yg kedua

Tentang dirinya..

Tentang dirinya..

Thursday, December 31, 2009

Nur.....ya nur...

assalamualaikum semua...pekabo kome?arap2 kome sihat la ye...arini idup aku dah hampir2 da nak sampai ke penghujung nya...penghujung??eh,bukan penghujung tu...bukan tu yg aku mksd kan la..k..maksud aku da nk hujung belasan tahun da...pasni aku akan meninggalkan usia aku yg belasan tahun ni...pape pun,arini 31/12/2009..bape jam je lagi kita sume akan masuk tahun baru 2010..masing2 da pasang n ada niat baru..termasuk la membe bilik aku yg nama AZAM ni ha..da bape banyak azam die ada aku pun x tau da...haha..sori la bro ye..hehe..walaupun pada hakikatnya kita da pun masuk tahun baru kalau ikut tahun hijrah ataupun masihi,jgn lupa yg kita ni da semakin berumur..ape yg kita da buat sepanjang kita idup ni..muhusabah la diri ye....k lah..kita lupakan dulu hal ni...kalini aku nk share pasal membe aku yg dulu sama kelas ngan aku dulu mase sek kt SMT Seri Manjung kelas 5 ICT..kisah nya bermula bila terlintas dari mulut dia nk jadi cm NUR AMINA dalam cite "Nur Kasih" yang sebelum ni kira satu cerita yang menarik perhatian semua lapisan masyarakat..kan..betul x?ada sapa2 nk bangkang ke?hehe..




(dialog aku ngan membe aku)

Membe MKI : aku da beli sume jenis tudung..tudung mcm siti pun ada..hehe..

MKI :tp aku rasa yg cm siti nmpk rmbut jugak kan?ha,x ok jgk klu nmpak rmbut tau..k

Membe MKI : bukan..aku pakai tudung cm ekin mawi tu kat dlm..then,aku sarung r tudung siti tu kat luar..

MKI : o,fhm2..x kisah la..jnji x nmpak aurat ko da la ye.........................(invisible)............

Membe MKI : hehehe..ye la tu...ko tengok nur kasih x?

MKI : ha,ade tengok nur kasih.nape?ko pun layan ye?hehe..mafia 2..lyn jugak ye cte cm ni?:)

Membe MKI : x pe..cite tu best..aku nk jadi cm nur tu..

MKI : O,bgus la klu cm tu..jadi cm nur dlm tv tu tau..k....jgn jd cm (invisible) da la ye.....klu ko betul2 nk,ko akan dpt jugak..k

Membe MKI : ye la tu...aku nk jd cm nur dalam watak tu..hehe

MKI : o,bagus la tu...ha,kan da nak tahun baru ni...aku arap,ko jdkn ni sebagai azam ko utk tahun baru ni ye..k..

Membe MKI : mmg pun,azam aku la tu..hehe...

(dapat tnjuk smpai sini je...len2 x bley kot..k..:))

ape kaitan membe aku ni ngan nur kasih plak ?ape ke halnya (bunyi perak sket) hehe....cm ni sebenanye,ape yg buatkan aku rasa terharu ni adalah mmbe aku ni dia nak berubah..nk jadi macam nur yg dalam cerita tu..membe aku ni dulu boley dikatakan agak "otai" la jgk kan..tp aku rase ada baik jugak cite "NUR KASIH" yang tayang kat tv3 baru2 ni tu..cerita ni dah membantu mmbuatkan member aku ni rase berkeinginan utk berubah lagi baik selain mungkin membe aku ni dah dapat hidayah dariNya..insyaAllah...siapa kata seseorang tu x boley berubah?ada sesetengah pendapat mengatakan cerita ni just macam hipokrit..mungkin,tapi cuba kita tengok sebaliknya plak..cerita ni dapat memberikan kesedaran dan mungkin salah 1 ikon untk seseorg tu berubah ke arah yang lebih baik..lebih menghormati ibu ayah,cuba untuk menjaga kesopanan dan macam2 lagi...aku arap membe aku ni dapat jugak berubah utk jadi lebih solehah mcm yg die nak.."sesuatu kaum itu tidak dapat berubah jika dia yang mengubahnya sendiri"..dia da try utk berubah..jd,jgn jatuhkan semangat die..aku sokong ko..semoga ko capai azam baru ko ye...amin..bersama2 la kite yg lain berdoa ye agar saudara kita ni dapat menjadi insan yg solehah..jgn asyik nk menyalahkan seseorg tu je..mungkin dulu die pernah buat salah,tp kita kena ingt,kita ni manusia biasa yg x dapat lari dari buat kesilapan..mesti ada sebab knpa dia jd cm tu sebelum ni..k...chayok2!!..jmpa di lain entry...:)

2 comments:

zamfadliez said...

yela tuh..tibe2 name aku ko gune,xkan xder royalti kot?aku saman ko kang..~!haha..bagilah kredit sikit;p...tahniah kepada kwn anda yg nak jadi mcm nur kasih tuh..tapi jadi nur k,jgn jadik cam sarah yg lame!sarah baru xper...huhu..adiooss..~!

lin said...

suke sgt cite nur kasih...:)
lin tgk byk kali...siap dwld...hehe