CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS


Tolong sign ye ble da melawat...:)

Teman setiaku

Jom kita sama membantu...:)

Jom kita sama membantu...:)
SESIAPA YANG BERMINAT SILA HUBUNGI : Ust Syed Sharim - 019-5121274 AKAUN PERSATUAN KEBAJIKAN AL-FURQAN BANK MUAMALAT - 0803-0002083-71-7 (atas nama Persatuan Kebajikan Al-Furqan)

kenderaan impianku yg kedua

kenderaan impianku yg kedua

Tentang dirinya..

Tentang dirinya..

Friday, May 8, 2009

Pegawai Kadet Jurulatih...

hari ni aku dikejutkan lagi ngan 1 berita yang junior aku dah nak masuk..16 Mei 2009..mnggu depan je pun..arini jugak aku terkejut yg aku slh sorg yang terlibat mase hari pndaftran nnti..dapat tau la sket2 psl ape yg akan jadi mase mnggu depan..kami ada prjumpaan ngan Kapten yg telah dtugaskan utk mmbri taklimat tntg serba sedikit apa yg akan terjadi.mmg penat la junior aku nnti..haha..kalini U aku nk wat len sket dr yg senior2 dulu..intake 09 yg akan masuk ni dorg nk buat ala akademi2 tntra yg kat luar negara tu...ha,aku ngan mbe2 aku yg len,yg terlibat ngan minggu tunas wira ni mmg penat jugak la..dulu panggil LFI ( Latihan Fasa Induksi)..LFI ni merangkumi psl cap 10 jari,tuka IC,pndedahan awl pasl seorg org awam kepada tntra n mcm2 lagi..disamping tu ade la latihan2 ketentraan yang lain,,mungkin akan jd 1 kejutan budaya utk junior2 aku nnti..utk pndedahan awal,kami dpt mklumat yg mnggu depan kiteorg kne wat latihan n ujian..slh 1 nye,kiteorg kne lari sbnyk 5 pusingn Universiti ni dlm mse 25 minit..mmpu ke aku ni??ish cm x cye la plak..1 pusingn dlm 1.6 km..kali 5 da bpe ye..da mcm latihan komando la plak..cei,cm bley jd komando je aku ni..hehe..selain tu ade la lagi latihan kawad n PT lg utk kiteorg smbil2 wt persiapan utk junior aku yg nak msuk nnti..pape pun ni la slh 1 nye tugas seorg Pegawai Kadet Jurulatih utk mmbimbing junior aku yg masuk nnti..mungkin ni ade hikmah ni..aku kne pecaye pd diri aku ni..yes,yakin pada diri sndiri kan..AKU BOLEH..ingtkan dpt rehat sket sbb aku pun da nak abis LFI aku yg katenye x cukup lg..tngk2 aku dpt lg 1 "task" baru..cbrn btul idup ni..orait.pape pun tugas sbg seorg Pegawai Kadet Jurulatih tetap kne diteruskan..lpe plak..gelaran Pegawai Kadet Jurulatih ni diberi pd kadet2 yg terlibat mase mnggu tunas wira nnti..mknenye aku kne balik lmbt sket la dri yang len2 sbb dorg da boley mula start cuti 13 aribulan ni..aku mugkin 17 kot..tmbhan plak aku da abis final exam utk asasi ni..mungkin persediaan aku kot utk naik sbg senior tahun 1.. x tau la sme ada tugas ni 1 yg menyeronokkan atau sebaliknya..just wait n see la pasni ye..

0 comments: