CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS


Tolong sign ye ble da melawat...:)

Teman setiaku

Jom kita sama membantu...:)

Jom kita sama membantu...:)
SESIAPA YANG BERMINAT SILA HUBUNGI : Ust Syed Sharim - 019-5121274 AKAUN PERSATUAN KEBAJIKAN AL-FURQAN BANK MUAMALAT - 0803-0002083-71-7 (atas nama Persatuan Kebajikan Al-Furqan)

kenderaan impianku yg kedua

kenderaan impianku yg kedua

Tentang dirinya..

Tentang dirinya..

Friday, May 8, 2009

Selamat Hari Ibu.... Ummi...



sedar x sedar da 19 tahun aku idup kt muka bumi ni..teringat mase kecik2 dulu mase zaman jahiliah dulu..hehe..x de la.zaman yang serba x tau tu kan..ingt lg mase tu aku x tau nak men ape..yang aku tau aku ske kt askar je keje aku..sbb ape?sbb dulu aku tengok ade askar2 duk wat latihan depan sekolah aku mse sek rndah dulu..cm best je..bwk snjta yang berat2..so time budak2.msti le nmpak cam canggih je kan senjata tu..so,aku ni x mcm adik beradik aku yg len2..pe lagi..mase tu ummi ade keje kt gerik..time tu plak ade pasar tani.ha,aku ni da le gile askar..mintak le umi beli yang mainan askar tu.ala,yang banyk2 tu..yg kene susun sndiri tu..ada yang meniarap,yang duk cangkung tu..hehe..sume tau kan??famous tu alat mainan tu mase zmn dulu..pastu pndai2 la nak bayangkan ape kan..hehe..tembak2 sndiri la..meletup pun sndiri la..pndai2 la kan nak buat bunyi die..bile da susun2 tu..mle da duk byg2 yang aku ni tngh beperang plak..sedar x sedar aku da jadi tentera da pun sekarang ni..ish3..x cye plak kan..hehe..tu la,x sgke btul..tp bkn tu yang aku nak cite sebenanye..aku nak cite psl sorg insan yang cukup bermakne utk diri aku ni..insan yg jiwanya penuh ngan sifat kasih syg yang tiada bandingnya bagi aku..dia sanggup bersusah payah mase aku kecik2 dulu..mmbesarkan adik beradik aku..igt lagi time tu..umi sanggup cari duit sbb nak bayar perbelanjaan sek rendah mcm2 lagi..umi x bley tngk anak2 die ssh..umi penah ckp,"klu utk anak2 umi,umi sanggup cari duit mcm mne skali pun,jnji bnda yg nak buat tu bnda yang betul n bmnfaat"..sian umi..kt sini da nmpak da betapa susah pyh nya umi cri duit n betapa risau nya hati sorg ibu bile tngk anak2 die ada mslh..mase baby plak jgn ckp la kan..sume ibu2 tau kan cm mne mase tu..mne bley tngk baby die kne gigit ngan nyamuk..baby nangis je,siap marah2 kat nyamuk tu lg..(wlupun nyamuk tu x fhm)kan??..hehe..mmg pnjg klu nk tulis pasal jasa2 umi kat ikhwan ngan adik beradik mase kecik2 dulu smpai la besar panjang ni..mmg x cukup page klu nk tulis sbb sungguh besar pengorbanan umi,sakit nye ati umi layan kerenah ikhwan,ati umi yg terasa tu,mmg bnyk ikhwan buat salah kt umi..tp umi x pnh nk ckp pe pun..tp ikhwan tau..ati seorang ibu mmg seorang yang pemaaf..dia x mau ape yang die rse sakit tu anak2 dia pun rasa sama kan..sungguh mulia ati umi ni..sape ye umi aku ni..msti tetanye2 kan..nme die Rakiah binti Wasin..ikhwan ade ucapan utk umi sempena Hari Ibu ni...Mase tingkatan 5 dulu ikhwan bagi kad je kan?tu pun mase kt sek..nasib baik sempat sampai kan..ni ikhwan buat special lg..inilah kisah ummi aku..x abis lg ni..pnjg lg nak tulis.. ade mase nti aku tulis lg ye..



Ummiku...


kenangan masa kecik2 dulu
bersama umi yang penyayang





0 comments: